- Podrobnosti
Z pohledu našeho klubu, jako organizátora sportovních akcí pro historické závodní automobily.
Sezóna byla poznamenaná, tak jako v roce předešlém, řadou vládních protiepidemických opatření. Přesto jsme již v dubnu vstoupily v jednání s Autodromem Brno a získali jsme příslib pro pořádání volného ježdění na okruhu (3 x 20 min). Termín se neúnosně třikrát změnil, až celá snaha skončila vyhlášením vedení okruhu o zrušení všech veřejných akcí.
Druhá, již tradiční akce na Autodromu ve Vysokém Mýtě 29. května, se uskutečnila a byla organizačně úspěšná.
Další závod 13. - 15. srpna jsme organizovali jako dvoudenní. Důvodem byla náročnější organizace spojená se stavbou tratě a ostatní zabezpečení na letišti Kámen - Věžná, pod názvem Histoslalom. V minulosti velmi oblíbená akce z pohledu účastníků. Tentokrát se závod nesešel se zájmem startujících (pouze 12 vozů), a proto byl organizován jako jednodenní.
Více než kolísavý zájem startujících mě trápí technika (automobily), které se zúčastňují našich závodů. V tuhle chvíli je nutný pohled do nedávné minulosti. My, starší členové našeho klubu a většinou i organizátoři našich akcí, pamatujeme začátky historického závodění u nás začátkem 90. let minuláho století. Pod vedením vynikajících osobností automobilového sportu u nás (H. Procházky, P. Jílka, L Procházkové a ostaních) mělo závodění historických automobilů výbornou sportovní, technickou a organizační úroveň. Všechny předpisy pro účast automobilů a jezdců vycházely z nařízení FIA a hlavně z homologačních listů FIA pro automobily. Takto upravené automobily se mohly zúčastnit nejen mistrovství ČR, ale i ME a volných mezinárodních závodů.
Dnes se na startu (a nejen našich akcí) setkáváme s „historickými závodními automobily“, které nevím jak nazvat a kam je zařadit. Pro jejich jezdce a majitele je například homologační list zcela neznámou věcí.
Z tohoto důvodu jsem se rozhodl zorganizovat v roce 2022 závod pro automobily, které se v minulosti zúčastňovali MČR v té slavné době historického automobilového závodění na Autodromu ve Vysokém Mýtě. Termín 28. 5. 2022 mám již přislíben. Rád přivítám na startu vozy Škoda Octavia, Škoda 1000MB, Škoda 100 - 110, Wartburg, Trabant, Fiat 127, 128, BMW 1800 - 2002, Ford Cortina, Escort atd. Nevěřím, že všechny skončily nenávratně ve šrotu. Bližší informace budou zveřejňovány na našich webových stránkách.
Na závěr přeji všem našim členům, příznivcům historického automobilového závodění mnoho zdraví, štěstí, spokojenosti a osobních úspěchů. Těším se na setkávání na našich akcích (a nejen tam) v roce 2022.
Vladimír Jokl
- Podrobnosti
Přátelé,
i přes veškerou snahu se nám nepodařilo zajistit na okruhu žádný prostor. O víkendu je vše beznadějně vyprodáné a v týdnu by nás nebylo dost. Polygon v areálu Automotodromu je bohužel nad naše finanční možnosti a i tam by byl s termínem problém. V této sezoně už bohužel nebudeme pořádat žádnou akci. Budeme rádi, když nám i nadále zachováte přízeň a snad se na velký okruh příští rok vrátíme. Měli byste zájem přijet do Mostu? Prozatím můžete počítat s tradičním dnem ve Vysokém Mýtě a akce na letišti mezi obcemi Kámen - Věžná třeba konečně bude dvoudenní.
Jiří Kiml
- Podrobnosti
Vážení závodníci,
Začali jsme jednat s pořadatelem Podzimní ceny Brna o možnosti jízd na okruhu pro naše vozy. Termín je 2.10. - 3.10 2021 Jednalo by se o dvě až tři přibližně půlhodinové jízdy. Pravděpodobně pojedeme jednu jízdu v sobotu a druhou v neděli, případně dvě v sobotu a jednu v neděli. Boxy nebudeme mít k dispozici. Jelo by se opět podle pravidel Classic cupu. Rozdělení do tříd a případné hodnocení nejrychlejších časů budeme řešit operativně. Kvůli naplnění startovního pole se zcela výjimečně posouvá rok výroby vozů na 1995. Ti z vás, kdo máte více aut, upřednostněte vůz z bezpečnostním rámem. Startovné zatím není dané, ale čím víc nás bude, tím bude menší. Předchozí námi pořádané akce na okruhu vycházely kolem 1200,-/ jízda takže se to budeme snažit udržet v co možná nejpřijatelnější ceně.
Pokud vás akce zajímá, napište na email
S pozdravem Jiří Kiml ml.
- Podrobnosti
Aktualizace 6. 8. 2021: Z důvodu malého počtu přihlášených akce zkrácena na 14. 8. 2021
Vážení kamarádi, závodníci a závodnice,
srdečně Vás zveme na naši první dvoudenní závodní akci. Vzhledem ke kladným ohlasům z Vaší strany, neomezeným hlukovým limitům a možnosti jezdit až do setmění, padla volba na již ověřenou lokalitu letištní plochy mezi vesnicemi Kámen a Věžná na Pelhřimovsku. Závod bude probíhat za standartních podmínek, které znáte z našich akcí. Nebudeme požadovat testy, očkování ani roušky.
Upozorňujeme, že na místě není voda ani elektřina. K dispozici bude cca 30 litrů vody v kanistru. Kdo máte možnost, vezměte si vodu vlastní. Na večerní posezení budeme mít centrálu pro eletrický grill. Otevřený oheň je přísně zakázán (grill na uhlí/plyn povolen). Toaleta bude řešena TOI TOI.
Přísný zákaz parkování vozidel na travnatých plochách. Vleky na trávě stát můžou.
Bezpečnostní předpisy
Základní vybavení vozidel - čtyřbodové pásy, 2kg hasicí přístroj, tažná oka
Doporučené vybavení - odpojovač baterie, bezpečnostní rám
Do závodu nebudou připuštěny automobily, nesplňující základní požadované vybavení a také vozidla, která mají zatmavená skla
Vybavení jezdce - kombinéza, přilba, uzavřená obuv, rukavice
Bezpečnostní předpisy - dámský pohár
Základní vybavení vozidel - bezpečnostní pásy
Doporučené vybavení – 4.bodové bezpečnostní pásy, hasící přístroj, odpojovač baterie
Vybavení jezdce - kombinéza, přilba, uzavřená obuv, rukavice
Chování na trati
Závod je vypsán jako okruhový. Je přísně zakázáno driftování, otáčení přes ruční brzdu, zbytečně agresivní výjezdy ze zatáček apod.
Startovné
Jezdec 1700,- / den 2800,- / víkend
Dabléři 1400,- / den 2500,- / víkend
Dámský pohár 500,- / den 1000,- / víkend
Rozdělení tříd:
• Do 1300 ccm3
• Do 1600 ccm3
• Do 2000 ccm3
• Nad 2000 ccm
• Dámský pohár
Pokud nebude třída obsazena minimálně třemi jezdci, posouvají se o třídu výš.
Dámského poháru se účastní ženy s libovolným vozem poháněným benzínovým motorem a pohonem jedné nápravy.
Časový harmonogram:
Pátek 13.8.
16:00 – příjezd na místo, příprava zázemí, postavení tratě
20:00 – administrativní přejímka
Sobota 14.8.
7:00 – administrativní a technická přejímka
8:45 – rozprava
9:00 – start volných tréninkových jízd
12:30 – začátek měřených jízd
15:30 – vyhlášení výsledků prvního dne
16:00 – 20:00 Track Day Volvoklubu ČR
21:00 – uzavření trati, volná zábava
Neděle 15.8.
7:00 – dodatečná administrativní a technická přejímka
8:30 – start volných tréninkových jízd
12:30 – začátek měřených jízd
15:30 – vyhlášení výsledků
15:45 - ukončení akce, úklid areálu, odjezd
Registrace zde nebo Jiří Kiml 606 024 329, Vladimír Jokl 602 740 907
Příjezd na letiště