- Podrobnosti
V uplynulých dvou letech se nám nepodařilo zorganizovat jízdy na velkém okruhu. Poslední závody na Masarykově okruhu v Brně jsme jeli na podzim 2019. Ani plány pro rok 2021 nebyly úspěšné, proto jsem opět mohl soustředit na seriál závodů do vrchu Maverick Hill Climb Czech. Konkrétně Vírské serpentiny, Náměšť nad Oslavou, Autodrom Brno a Lanškroun. Bohužel celou sezónu jsem se trápil s karburátorem a zapalováním svého vozu, proto jsem zbylé podniky vynechal. Přesto jsem v kategorii HA1-K do 1300ccm obsadil celkově první místo ze sedmi bodujících jezdců.
Stejnou cestou se vydala i jediná závodnice našeho týmu – Anna Kimlová. S vozem BMW 318 Ti absolvovala celý seriál Maverick Slalom – Trophy. Jednalo se o její premiérovou sezónu, navíc s novým autem, se kterým absolvovala pouze jeden testovací den na autodromu v Mostě. Po lehkém zaváhání a drobných technických problémech v první části sezóny se její výkony stabilizovaly a v celkovém hodnocení třídy AS – S1 -2000ccm obsadila čtvrté místo, jen tři body od stupňů vítězů. V dámské trofeji to bylo také čtvrté místo se ztrátou 13 bodů od podia.
Zcela novou disciplínou našeho klubu se staly vytrvalostní závody na okruzích. Jedná se o 4 hodinový závod kde hlavní myšlenkou a cílem je umožnit jezdcům účast s jakýmkoliv sériovým vozem. Žádné radikální úpravy, žádné rámy, žádné závodní pneumatiky, žádné odlehčení karoserie. Zachován musí být kompletní interiér i zadní sedačky. Posíleny můžou být brzdy, podvozek, upraveno může být sání a výfuk(maximálně 102dB). Při technické přejímce se kontroluje především hasící přístroj, únik kapalin a celkový technický stav vozu ve smyslu „Jako by to mělo projít STK“. Kategorie jsou pouze dvě. R1 – nad 100kw/1 tuna R2 – pod 100kw/1tuna.
Těchto závodů se budeme účastnit s vozem BMW 318ti, tím vozem, se kterým Anna Kimlová závodí ve Slalom Trophy.
V prvním závodě konaném 20.6 se náš tým ve složení Anna Kimlová, Antonín Daniel, Jiří Kiml st. a Jiří Kiml ml. umístil v kategorii R2 na 9. místě ze 14ti. V celkovém pořadí na 12. místě z 25ti týmů. Ujeli jsme 87kol.
Druhý závod se konal 29.10 Kvůli husté mlze byl zrušen volný trénink i kvalifikace a startovní rošt byly auta seřazeny podle poměru výkon/hmotnost. Posádka ve složení Jiří Kiml st. Jan Blaha a Lubomír Vacek obsadila ve své kategorii R2 7. místo ze 17ti, celkově pak byla 15. z 29. Ujeli 86kol.
Nutno podotknout, že závod párkrát poznamenalo vyjetí safety caru a poté i přerušení závodu pro odstranění nepojízdných vozů z trati. Z tohoto důvodu se bohužel za volant nedostal čtvrtý jezdec – David Šplíchal, který byl celý den v roli mechanika.
V roce 2022 jsou vypsány 3 termíny vytrvalostního závodu.
Po roční pauze se mezinárodní mistrovství ČR v jízdě do vrchu spojilo s Maverick Hill Climb Czech.
Také je už vypsán předběžný kalendář Maverick Slalom – Trophy.
Termín akce ve Vysokém Mýtě už máme jistý – je to sobota 28.5
Akce na trati Kámen – Věžná se bude řešit v průběhu jara pokud možno tak, aby nenastala kolize v termínech z výše uvedenými akcemi.
Za náš klub přeji mnoho kilometrů v závodních vozech, štěstí, zdraví a hlavně – buďte pozitivní a zůstaňte negativní, abychom se mohli v nové sezóně potkat na závodních tratích.
Jiří Kiml ml.
- Podrobnosti
Z pohledu našeho klubu, jako organizátora sportovních akcí pro historické závodní automobily.
Sezóna byla poznamenaná, tak jako v roce předešlém, řadou vládních protiepidemických opatření. Přesto jsme již v dubnu vstoupily v jednání s Autodromem Brno a získali jsme příslib pro pořádání volného ježdění na okruhu (3 x 20 min). Termín se neúnosně třikrát změnil, až celá snaha skončila vyhlášením vedení okruhu o zrušení všech veřejných akcí.
Druhá, již tradiční akce na Autodromu ve Vysokém Mýtě 29. května, se uskutečnila a byla organizačně úspěšná.
Další závod 13. - 15. srpna jsme organizovali jako dvoudenní. Důvodem byla náročnější organizace spojená se stavbou tratě a ostatní zabezpečení na letišti Kámen - Věžná, pod názvem Histoslalom. V minulosti velmi oblíbená akce z pohledu účastníků. Tentokrát se závod nesešel se zájmem startujících (pouze 12 vozů), a proto byl organizován jako jednodenní.
Více než kolísavý zájem startujících mě trápí technika (automobily), které se zúčastňují našich závodů. V tuhle chvíli je nutný pohled do nedávné minulosti. My, starší členové našeho klubu a většinou i organizátoři našich akcí, pamatujeme začátky historického závodění u nás začátkem 90. let minuláho století. Pod vedením vynikajících osobností automobilového sportu u nás (H. Procházky, P. Jílka, L Procházkové a ostaních) mělo závodění historických automobilů výbornou sportovní, technickou a organizační úroveň. Všechny předpisy pro účast automobilů a jezdců vycházely z nařízení FIA a hlavně z homologačních listů FIA pro automobily. Takto upravené automobily se mohly zúčastnit nejen mistrovství ČR, ale i ME a volných mezinárodních závodů.
Dnes se na startu (a nejen našich akcí) setkáváme s „historickými závodními automobily“, které nevím jak nazvat a kam je zařadit. Pro jejich jezdce a majitele je například homologační list zcela neznámou věcí.
Z tohoto důvodu jsem se rozhodl zorganizovat v roce 2022 závod pro automobily, které se v minulosti zúčastňovali MČR v té slavné době historického automobilového závodění na Autodromu ve Vysokém Mýtě. Termín 28. 5. 2022 mám již přislíben. Rád přivítám na startu vozy Škoda Octavia, Škoda 1000MB, Škoda 100 - 110, Wartburg, Trabant, Fiat 127, 128, BMW 1800 - 2002, Ford Cortina, Escort atd. Nevěřím, že všechny skončily nenávratně ve šrotu. Bližší informace budou zveřejňovány na našich webových stránkách.
Na závěr přeji všem našim členům, příznivcům historického automobilového závodění mnoho zdraví, štěstí, spokojenosti a osobních úspěchů. Těším se na setkávání na našich akcích (a nejen tam) v roce 2022.
Vladimír Jokl
- Podrobnosti
Přátelé,
i přes veškerou snahu se nám nepodařilo zajistit na okruhu žádný prostor. O víkendu je vše beznadějně vyprodáné a v týdnu by nás nebylo dost. Polygon v areálu Automotodromu je bohužel nad naše finanční možnosti a i tam by byl s termínem problém. V této sezoně už bohužel nebudeme pořádat žádnou akci. Budeme rádi, když nám i nadále zachováte přízeň a snad se na velký okruh příští rok vrátíme. Měli byste zájem přijet do Mostu? Prozatím můžete počítat s tradičním dnem ve Vysokém Mýtě a akce na letišti mezi obcemi Kámen - Věžná třeba konečně bude dvoudenní.
Jiří Kiml
- Podrobnosti
Vážení závodníci,
Začali jsme jednat s pořadatelem Podzimní ceny Brna o možnosti jízd na okruhu pro naše vozy. Termín je 2.10. - 3.10 2021 Jednalo by se o dvě až tři přibližně půlhodinové jízdy. Pravděpodobně pojedeme jednu jízdu v sobotu a druhou v neděli, případně dvě v sobotu a jednu v neděli. Boxy nebudeme mít k dispozici. Jelo by se opět podle pravidel Classic cupu. Rozdělení do tříd a případné hodnocení nejrychlejších časů budeme řešit operativně. Kvůli naplnění startovního pole se zcela výjimečně posouvá rok výroby vozů na 1995. Ti z vás, kdo máte více aut, upřednostněte vůz z bezpečnostním rámem. Startovné zatím není dané, ale čím víc nás bude, tím bude menší. Předchozí námi pořádané akce na okruhu vycházely kolem 1200,-/ jízda takže se to budeme snažit udržet v co možná nejpřijatelnější ceně.
Pokud vás akce zajímá, napište na email
S pozdravem Jiří Kiml ml.