V uplynulých dvou letech se nám nepodařilo zorganizovat jízdy na velkém okruhu. Poslední závody na Masarykově okruhu v Brně jsme jeli na podzim 2019. Ani plány pro rok 2021 nebyly úspěšné, proto jsem opět mohl soustředit na seriál závodů do vrchu Maverick Hill Climb Czech. Konkrétně Vírské serpentiny, Náměšť nad Oslavou, Autodrom Brno a Lanškroun. Bohužel celou sezónu jsem se trápil s karburátorem a zapalováním svého vozu, proto jsem zbylé podniky vynechal. Přesto jsem v kategorii HA1-K do 1300ccm obsadil celkově první místo ze sedmi bodujících jezdců.
Stejnou cestou se vydala i jediná závodnice našeho týmu – Anna Kimlová. S vozem BMW 318 Ti absolvovala celý seriál Maverick Slalom – Trophy. Jednalo se o její premiérovou sezónu, navíc s novým autem, se kterým absolvovala pouze jeden testovací den na autodromu v Mostě. Po lehkém zaváhání a drobných technických problémech v první části sezóny se její výkony stabilizovaly a v celkovém hodnocení třídy AS – S1 -2000ccm obsadila čtvrté místo, jen tři body od stupňů vítězů. V dámské trofeji to bylo také čtvrté místo se ztrátou 13 bodů od podia.
Zcela novou disciplínou našeho klubu se staly vytrvalostní závody na okruzích. Jedná se o 4 hodinový závod kde hlavní myšlenkou a cílem je umožnit jezdcům účast s jakýmkoliv sériovým vozem. Žádné radikální úpravy, žádné rámy, žádné závodní pneumatiky, žádné odlehčení karoserie. Zachován musí být kompletní interiér i zadní sedačky. Posíleny můžou být brzdy, podvozek, upraveno může být sání a výfuk(maximálně 102dB). Při technické přejímce se kontroluje především hasící přístroj, únik kapalin a celkový technický stav vozu ve smyslu „Jako by to mělo projít STK“. Kategorie jsou pouze dvě. R1 – nad 100kw/1 tuna R2 – pod 100kw/1tuna.
Těchto závodů se budeme účastnit s vozem BMW 318ti, tím vozem, se kterým Anna Kimlová závodí ve Slalom Trophy.
V prvním závodě konaném 20.6 se náš tým ve složení Anna Kimlová, Antonín Daniel, Jiří Kiml st. a Jiří Kiml ml. umístil v kategorii R2 na 9. místě ze 14ti. V celkovém pořadí na 12. místě z 25ti týmů. Ujeli jsme 87kol.
Druhý závod se konal 29.10 Kvůli husté mlze byl zrušen volný trénink i kvalifikace a startovní rošt byly auta seřazeny podle poměru výkon/hmotnost. Posádka ve složení Jiří Kiml st. Jan Blaha a Lubomír Vacek obsadila ve své kategorii R2 7. místo ze 17ti, celkově pak byla 15. z 29. Ujeli 86kol.
Nutno podotknout, že závod párkrát poznamenalo vyjetí safety caru a poté i přerušení závodu pro odstranění nepojízdných vozů z trati. Z tohoto důvodu se bohužel za volant nedostal čtvrtý jezdec – David Šplíchal, který byl celý den v roli mechanika.
V roce 2022 jsou vypsány 3 termíny vytrvalostního závodu.
Po roční pauze se mezinárodní mistrovství ČR v jízdě do vrchu spojilo s Maverick Hill Climb Czech.
Také je už vypsán předběžný kalendář Maverick Slalom – Trophy.
Termín akce ve Vysokém Mýtě už máme jistý – je to sobota 28.5
Akce na trati Kámen – Věžná se bude řešit v průběhu jara pokud možno tak, aby nenastala kolize v termínech z výše uvedenými akcemi.
Za náš klub přeji mnoho kilometrů v závodních vozech, štěstí, zdraví a hlavně – buďte pozitivní a zůstaňte negativní, abychom se mohli v nové sezóně potkat na závodních tratích.

        Jiří Kiml ml.